•  

    Metro tiltas Maskvoje

    4D maketas

    KOGRA pristato realizuotą metro tilto projektą, sukurtą panaudojant Autodesk programas.

    Daugiau
  •  

    Vilniaus Archikatedra

    3D maketas

    Vilniaus Šv. Stanislovo ir Šv. Vladislovo Archikadedros Bazilikos maketas, sukurtas panaudojant Autodesk technologijas.

    Daugiau
  •  

    Verslo Centras „Moscow Sity“

    4D maketas

    Tarptautinio Verslo Centro „Moscow City“ virtualus 4D maketas, sukurtas panaudojant Autodesk technologijas.

    Daugiau

Metro tilto 5D maketas

 

 

 

 

Trumpa projekto istorija:

Projektavimo ir statybos darbai buvo pradėti 80-ųjų pabaigoje. 90-ųjų pradžioje buvo atliekami naujo tilto atramų statybos darbai, 1995 metais buvo pastatytos keturios atramos dešiniajame krante, paskui statyba buvo sustabdyta, o statybos aikštelė apleista.

Metro tilto tarpatramių statiniai – tai neišardomos metalinės fermos įstrižainės tipo su važiuojamaja dalimi apačioje. Išilginė tilto schema (t.y. tarpatramių ilgis) 60m+105m+3х90m. Tilto skersinį pjūvį sudaro dvi lygiagrečios fermos ant bendrų atramų. Tiltas yra dengtas. Šiuo metu vykdomi architektūrinio apiforminimo darbai.

 

 

Užduotis projektuotojams – ypatingai tiksliai apskaičiuoti ir sukonstruoti kiekvieną tilto detalę, o taip pat sukurti šios konstrukcijos statybos projektą (t.y. nurodyti statybininkams tilto statybos eiliškumą, kokie mechanizmai turi būti naudojami, kur šie mechanizmai turi būti išdėstyti, kaip jie turi dirbti ir kt.). Užduotis gamyklos darbuotojams – pagaminti visas detales gamykloje.  Užduotis statybininkams – surinkti visą konstrukciją statybos aikštelėje.

 

 

Metalo konstrukcijos gaminamos gamykloje. Gamykloje specialiais automatais iškerpami reikalingos formos metalo lakštai, reikalingose vietose padaromos angos. Paskui ruošiniai sujungiami gamykliniu suvirinimu ir patikrinami. Į statybos aikštelę tiekiami užbaigti fermų juostų elementai, įstrižainės, sujungimai, skersinės sijos, metro važiuojamosios dalies plokštės, įvairios jungiančiosios plokštelės ir kt.

Tilto statyba kranto dalyje atliekama ant specialaus stapelio krante (vienu metu iš abiejų pusių), tam tikslui naudojami ožiniai kranai. Ten pat vykdomi tilto metalo konstrukcijų surinkimo darbai – išplėstinių modulių (kiekvieną modulį sudaro viršutinės juostos elementas ir dvi prie jo prijungtos įstrižainės, kurie montuojami ant metro važiuojamosios dalies plokščių). Tilto elementai dalinai sujungiami aukšto atsparumo varžtais, dalinai - suvirinami. Sujungimuose varžtais fermos elementai plokštelėmis yra suspaudžiami iš dviejų pusių ir laikosi suspaudimo jėgos dėka, kurią sudaro varžtai (kiekvieno aukšto atsparumo varžto tempimo jėga - 22,4 tonos).

 

 

Atramos skeletas – tai galingi erdviniai armatūros karkasai, einantys per visą atramos kūną. Virš kiekvienos atramos fermos konstrukcijose suprojektuotos papildomos nešančiosios konstrukcijos, t.y atraminiai portalai.

Atraminės dalys – tai vienas svarbiausių bet kurio tilto elementų, laikantis milžinišką apkrovą. Bendras viso metro tilto svoris, neskaitant laikinų apkrovų (tokių, kaip metropoliteno traukiniai) – daugiau kaip 4000 tonų, o atraminių dalių – tik 12 vienetų... Veikiant temperatūrai, tilto konstrukcijos gauna gana žymius poslinkius, todėl atraminės dalys yra linijiškai paslankios.

 

 

Metalo konstrukcijų montažas virš upės vagos (daugiau kaip 100 metrų, o konsolės ilgis virš 95 metrų) atliekamas pakabinamo montavimo metodu, panaudojant vokišką super-kraną Liebherr. Esant tokiam surinkimui, konsolės pagrinde atsiranda daugiau įtampos. Projektuojant tiltą, buvo skaičiuojamos tiek eksploatacinės apkrovos, tiek ir montavimo apkrovos, iš anksto įvertinant montavimo būdą, kuriuo bus surenkamos konstrukcijos. Pradžioje buvo peržiūrėti keli montavimo variantai (tame tarpe ir su mažesne konsole), bet, atsižvelgiant į eilę faktorių, buvo priimtas sprendimas montuoti virš upės visą tarpatramį.

Iš apačios prie fermos konstrukcijų pritvirtinami specialūs bėgiai, skirti montuoti po tiltu stebėjimo agregatus, kurie yra būtini tilto eksploatacijai.

Į projektą įtrauktos įvairios metalinės konstrukcijos: tilto inžinerinių sistemų, turėklų aptvarų, drenažo padėklų, nusileidimo laiptų iš tarnybinio praėjimo, balasto elementų ir kelio, o taip pat "kontrabėgiai" – įrengimo, skirto išvengti traukinių nuvažiavimo nuo bėgių bei koreguoti ratų poros judėjimo kryptį.

 

 

Mūsų specialistai ne tik pilnai apmokė specialistus-projektuotojus dirbti su Autodesk produktais, bet ir konsultavo juos visuose projektinių darbų etapuose.

Be to, mūsų specialistai dalyvavo projekto valdymo ir projektinių grupių tarpusavio sąveikos organizavime.

Darbo su projektu procese buvo naudojami kompanijos Autodesk produktai: AutoCAD, Revit Structure, Advance Steel, Autodesk Robot Structural Analysis, Autodesk Inventor Suite, AutoCAD Сivil 3D, Autodesk Navisworks ir kt.

Pirmasis tilto statybos etapas užbaigtas, tiltas pradėtas eksploatuoti.

 

 

Metro tilto generalinis projektuotojas yra ОАО «Metrogiprotrans».

Aarchitektai: Orlov A.J., Nekrasov A.V., Syčiova V.O., Rzianin D.S.

Nešančioji konstrukcija sukurta kompanijoje «Giprostroijmost».

Trimatis Modelis sukurtas KOGRA.

 

 

 

KOGRA pristato metro tilto 5D maketą, sukurtą,

panaudojant kompanijos Autodesk programinę įrangą

 

 

 

Metro tilto 5D maketas skirtas būsimos aplinkos kūrimo projekto prezentaciniam palaikymui ir tolimesniai priežiūrai. Pagal projektą aplinkos kūrimo darbai vyks Maskvos srities Krasnogorsko miesto Miakinskaja Poima rajone, kur formuojamas stambus administracinis, verslo ir visuomeninis centras.

Metro tilto generalinis projektuotojas yra OAO «Metrogiprotrans» (architektai A.Orlov, A.Nekrasov, V.Syčiova), nešančioji konstrukcija sukurta kompanijoje «Giprostrojmost», apvalkalo konstrukcija -  kompanijoje «Intertransstroj», metro tilto 5D maketą sukūrė KOGRA specialistai.

Tiltas, kurio plotis 17,4 metro, skirtas metropoliteno traukinių judėjimui dviem kryptimis. Metro tilto estakadinė dalis dešiniajame krante eina per prekybos ir pramogų komplekso «Krokus Sity» atvirą automobilių stovėjimo aikštelę, kairiajame krante pereina į uždarą metro linijos ruožą.

 

 

Kad užtikrinti normalų temperatūros ir drėgmės režimą stotyse «Volokolamskaja» ir «Miakinskaja» bei apsaugoti bėgius nuo atmosferinių kritulių, buvo nuspręsta pastatytą tiltą padaryti dengtu.  

Tikslu suteikti inžineriniui statiniui šiuolaikišką išvaizdą, pagrindinė nešančioji konstrukcija bus paslėpta gražiame elipsės formos apvalkale. Tilto apvalkalas bus sudarytas iš aliuminio ir stiklo, kad harmoningai įsilietų į būsimą Miakinskaja Poima rajono aplinkos užstatymą.

 

 

Tilto stogas turi būti suformuotas tokiu būdu, kad žiemą ant jo nesikauptų sniego pusnys, o sniegas savaime nusiristų žemyn. Šonuose tiltas turi būti užstiklintas.

Tilto apvalkalo elipsės formos skersinis pjūvis užtikrins nešančiosios konstrukcijos apvalkalo papildomą standumą ir tuo pačiu sumažins vėjo apkrovų poveikį jam.

 

 

Nustatant vėjo apkrovos įtaką apsauginiam apvalkalui, buvo aktyviai naudojama kompanijos Autodesk „vėjo“ technologija, tame tarpe WeatherTool, LocationTool, MapTool Autodesk Ecotect Analysis ir Green Building Studio.

 

 

Analizė buvo atliekama realių meteorologinių stebėjimų per pastaruosius 25 metų pagrindu pagal tikslias tilto statybos vietos koordinates ir atsižvelgiant į jo orientaciją. Analizės duomenys bei skaičiavimų rezultatai buvo įtraukti į metro tilto 5D maketo sudėtį.

 

 

Tilto architektūrinis apiforminimas numato keturių metrų ilgio konsolių sudarymą trikampio formos stogo iškyšų išnešimui bei tilto išorinio kontūro nuožulniam įstiklinimui.  

 

 

Tokiu būdu, apsauginio apvalkalo plotis skersinio pjūvio kraštiniuose taškuose sudarys 25 metrus, o aukščiausio taško aukštis sieks 9 metrus, esant bendram ilgiui daugiau kaip 440 metrų.

 

 

Tikslu užtikrinti tilto apsauginio apvalkalo konstrukcijos patikimumą buvo suprojektuota „protinga elastinga“ nešančiųjų elementų sistema, kuri skirtingai „dirba“, veikiant ją skirtingomis apkrovomis.

 

 

Kuriant nešančiųjų elementų konstrukciją, buvo naudojama kompanijos Autodesk programinė įranga.

 

 

Stogo įrengimui siūloma naudoti Каlzip technologiją – profiliuotų aliuminio lakštų sistemą su vertikaliu falcu, turinčiu patrauklų dizainą, kas yra ypatingai svarbu, kai stogą galima pilnai apžvelgti iš visų pusių. 

 

 

Projekto autoriai yra atsidavę naujoms koncepcijoms „saulės“ architektūroje. Šiuo metu yra vertinama galimybė pritaikyti profiliuotus lakštus Kalzip AluPlusSolar, kurie leistų išgauti energiją integruotų į stogo dangą fotoelektrinių modulių pagalba. Siekiant nustatyti fotoelektrinių modulių tinkamumą, naudojamos kompanijos Autodesk naujos technologijos, kuriose modeliuojami visi „saulės“ procesai. Generuojamą elektros energiją siūloma naudoti vakaro metu architektūriniam ir šventiniam apšvietimui. Energijos perteklius eis į bendrą tinklą.

 

 

Projekte numatytos metro tilto ekploatavimo ir aptarnavimo saugumo priemonės, atitinkančios reikalavimus tokio tipo konstrukcijoms.  Didelis dėmesys buvo skiriamas patikimai ir efektyviai apsaugai tiek nuo žaibų iškrovos poveikio, tiek ir nuo jų elektromagnetinio spinduliavimo poveikio elektroniniams įrengimams, esantiems apvalkalo viduje.

 

 

Projekte numatyti papildomi saugumo elementai, tokie kaip specialūs vitražai, kurie bus išdėstyti iš abiejų pusių lygiagrečiai traukinių judėjimui. Šių vitražų stiklai bus antiblokiniai, kad saulės šviesa netrukdytų mašinistams.  

Vitražų priežiūrai numatyti specialūs mechanizuoti mobilūs tilteliai, išdėstyti iš abiejų tilto pusių tarp vidinių vitražų ir apvalkalo užstiklinimo.

Metro tilto apsauginio apvalkalo statybą numatyta pradėti 2012 metais. Tilto montavimas bus vykdomas metro tilto eksploatavimo sąlygomis, kai kas 45 sekundes tiltu pravažiuoja elektrinis traukinys. Tam tikslui kuriamos specialios darbų vykdymo technologijos.

Metro tilto konstrukcijos 5D maketas yra darbų atlikimo technologijų patikrinimo ir tobulinimo  „imitatorius“, kuriame galima įvertinti darbų atlikimo etapus, medžiagų, komplektuojančių dalių, technologinės ir statybinės įrangos tiekimo grafikus, o taip pat galimus konfliktus ir klaidas, kylančias darbo procese.

5D maketas gali būti naudojamas imituoti metropoliteno mobilių įrengimų judėjimą, o taip pat žmonių evakuaciją iš elektrinių traukinių avarinio jų sustojimo ant tilto atveju.

 

 

Metro tilto 5D maketą sudaro pilnas metro tilto konstrukcijos 3D modelis su visais konstrukcijos elementais, metro tilto apsauginės dangos 3D modelis, metro tilto betoninių atramų armatūros 3D modelis, visa būtina projektinė ir statybinė dokumentacija, kurią vartotojas gali gauti realiu laiku. Be to, realiu laiku galima peržiūrėti bet kurį tilto konstrukcijos elementą ar jo dalį, gauti būtiną informaciją, tame tarpe ir apie statybą ir tolimesnį eksploatavimą – kalendorinį darbų planą-grafiką, montavimo eiliškumą, mazgų ar elementų profilaktinio pakeitimo datą, eksploatavimo sąlygas, išankstinių analizių rezultatus ir kt.  

Galima judėti per maketą, atjungti arba įjungti elementus, konstrukcijas, apdailas ir kt. 5D maketo panaudojimas nereikalauja sąnaudų papildomai programinei įrangai įsigyti!